UNITED AFRICAN ROOTS

Home » PROJECTEN » UNITED AFRICAN ROOTS
In 2007 organiseerde stichting Vice Versa het project United African Roots. Vijftien jongeren uit Amsterdam (Zuidoost) zijn in de zomer van 2007 op zoek gegaan naar hun Afrikaanse roots. Gewapend met een camera en een kritische en open blik, maakten de jongeren een reis door Ghana om zo de sporen uit het verleden te verbinden met hun hedendaagse leven in Nederland. De reis ging van Accra naar het hoge Noorden van Ghana en weer terug via Elmina en Cape Coast Castle.

Filmimpressie:

Dit is het eerste item van United African Roots in Ghana. Op YouTube zijn nog 11 korte items te zien! De deelnemers organiseerden interactieve presentaties om hun ervaringen te delen met zoveel mogelijk mensen.

United African Roots is een project van stichting Vice Versa in samenwerking met Akwan2fo (voorheen OCEP) met financiele ondersteuning van Xplore en Schipholfonds.